مبانی فروش و بازاریابی بین الملل

خلاصه ترین تعریف فروش و فروشندگی

جامع ترین تعریف فروش:

  • ارزشمند نشان دادن یک چیز و تشویق کردن دیگران به داشتن آن

 

مراحل فروشندگی:

  1. تشخیص نیازمشتری: پرسیدن سوال(مدل LOCATE)
  2. تجویز و ارائه راه حل: ارائه 3گزینه مطلوب، گزینه بهتر و گزینه ضعیفتر
  3. نگهداری و مراقبت از مشتری: بهترین فروش دومین فروش است

اثربخش ترین مثال از فروشندگی خدمات پزشکی است که براحتی می توان مراحل بالا را درمورد اقدامات یک پزشک از ابتدا تا انتها شرح داد

 

انواع فروشندگی: 

123

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =