مبانی فروش و بازاریابی بین الملل

ارزیابی محیط بین الملل

ارزیابی اوضاع محیط بازاریابی بین ­المللی (Appraising the international marketing environment )

یک شرکت قبل از اینکه تصمیم به تجارت در سطح جهانی بگیرد، باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دهد. شرکت واردات یا صادراتی باید دانش لازم و کاملی از محیط بازاریابی بین­ المللی به دست آورد تا بتواند امکان موفقیت خویش را بیشتر کند.

این دانش در ارتباط با محیط بین الملل شامل موارد زیر است:

  • سیستم بازرگانی بین الملل (نظام تجارت بین الملل):
    • محدودیتها: تعرفه های گمرکی، سهمیه بندی ها، ممنوعیتها، محدودیتهای ارزی، ممنوعیت های غیر تعرفه ای
    • سازمانهای تسهیل کننده تجارت بین الملل: گات(موافقتنامه عمومی تعرفه ها)، انکتاد(کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل)، اکو (همکاری های اقتصادی) و سایر سازمان ها و جوامع اقتصادی جهانی
  • وضعیت اقتصادی کشورها:
    • ساختار صنعتی: قتصاد زیست گذرانی، اقتصاد صادر کننده مواد خام، اقتصاد در حال صنعتی شدن، اقتصاد صنعتی
    • چگونگی توزیع درآمد: بستگی به ساختار سیاسی و ساختار صنعتی کشورها دارد(ضریب جینی)
  • وضعیت سیاسی و قانونی و فرهنگی کشورها: بروکراسی های دولتی، مقررات ارزی، ثبات سیاسی، واکنش نسبت به خربدهای خارجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =