سایر مطالب و منابع مفید, مبانی فروش و بازاریابی بین الملل

ارزیابی محیط بین الملل

  • سیستم بازرگانی بین الملل (نظام تجارت بین الملل):
    • محدودیتها: تعرفه های گمرکی، سهمیه بندی ها، ممنوعیتها، محدودیتهای ارزی، ممنوعیت های غیر تعرفه ای
    • سازمانهای تسهیل کننده تجارت بین الملل: گات(موافقتنامه عمومی تعرفه ها)، انکتاد(کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل)، اکو (همکاری های اقتصادی) و سایر سازمان ها و جوامع اقتصادی جهانی
  • وضعیت اقتصادی کشورها:
    • ساختار صنعتی: اقتصاد زیست گذرانی، اقتصاد صادر کننده مواد خام، اقتصاد در حال صنعتی شدن، اقتصاد صنعتی
    • چگونگی توزیع درآمد: بستگی به ساختار سیاسی و ساختار صنعتی کشورها دارد(ضریب جینی)
  • وضعیت سیاسی و قانونی و فرهنگی کشورها: بروکراسی های دولتی، مقررات ارزی، ثبات سیاسی، واکنش نسبت به خربدهای خارجی

 

نتیجه تصویری برای محیط بین الملل

121

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 3 =