سایر مطالب و منابع مفید

«ثبت سفارش بدون سابقه تا سقف 500 هزار دلار»

باسمه تعالی
? اطلاعیه
? تازه‌های نسخه_جدید ؛

? قابل توجه کاربران محترم تجارت فرامرزی؛

✅ به اطلاع می‌رساند به‌منظور رفع مشکل بازرگانان فاقد سابقه واردات، مقدار جدیدی با عنوان «واردات بدون سابقه تا سقف 500 هزار دلار» به فیلد «حالت ثبت‌سفارش» پرونده افزوده گردیده است. در صورت انتخاب این مقدار برای فیلد حالت ثبت‌سفارش، درخواست ثبت‌سفارش بدون رعایت شرط سابقه واردات و با اخذ تعهد ثبت فروش در سامانه جامع تجارت، قابل تایید توسط سازمان‌های مجوزدهنده ارزی خواهد بود.

⏪ در صورت انتخاب حالت ثبت‌سفارش فوق، سقف مجاز برای مبلغ کل پیش‌فاکتور در پرونده اول بازرگان 500 هزار دلار تعیین شده و این سقف در پرونده‌های بعدی از این محل متناسب با فروش ثبت‌شده در بخش تجارت داخلی سامانه جامع تجارت تعیین می‌گردد.

⚠️ متقاضیان می‌بایست جهت تایید مجوز ارزی اولین پرونده با حالت ثبت‌سفارش مذکور، فرم «تعهدنامه ثبت‌سفارش بدون سابقه حقیقی/حقوقی» (موجود در صفحه نخست ثبت پرونده ثبت‌سفارش) را تکمیل نموده و پس از ثبت محضری، آن را در اختیار سازمان مجوزدهنده ارزی پرونده (سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی) قرار دهند.

⚠️ لازم به ذکر است پس از تکمیل فرآیند ثبت پرونده، امکان ویرایش فیلد «حالت ثبت‌سفارش» وجود نخواهد داشت، لذا لازم است کاربران محترم در انتخاب مقدار این فیلد دقت نمایند.

⚠️ در صورت انتخاب حالت ثبت‌سفارش فوق، کاربر می‌بایست حداقل 40 درصد ارزش کل پیش‌فاکتور را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ترخیص، در بخش تجارت داخلی سامانه جامع تجارت (طرح افق) ثبت و به تأیید خریدار برساند. در غیراین‌صورت کاربر در زمان ثبت پرونده بعدی از این محل در سامانه جامع تجارت با خطا مواجه خواهد شد.

? سامانه جامع تجارت

3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =