عوامل موثر بر رفتار خریداران بین الملل
شرایط اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی کشورها و مناطق مختلف جهان یکی از عوامل مهم تأثیر گذار بر سلیقه و سبک زندگی افراد است. از طرفی در دنیای امروزی ، روز به روز بر میزان تجارتها و داد و ستدهای بین کشورها افزوده می شود. تجارتهای بین المللی در زمینه محصولات مختلف رو به افزایش است. با افزایش داد و ستدهای بین المللی ، عامل فرهنگ و شرایط اجتماعی و اقتصادی کشورهای مختلف در بازارهای جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند. به همین سبب است که مطالعه رفتار مصرف کنندگان در نقاط مختلف جهان برای گسترش روابط تجاری ، یکی از ملزومات بازاریابی بین المللی و بازارهای جهانی استآگاهی نسبت به رفتارهای مصرف کننده در بازارهای جهانی موجب می شود راهکارهای مناسبی را برای یافتن مشتریان جدید و جلب رضایت مشتریان فعلی در بازارهای صادراتی بکار ببریم.
بطور کلی عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده در بازارهای بین المللی به عنوان بازار هدف صادراتی شامل موارد زیر است:
- عوامل فرهنگی: فرهنگ، خرده فرهنگ، طبقه اجتماعی
- عوامل اجتماعی: گروههای مرجع، اطرافیان و خانواده، نقش و منزلت اجتماعی
- عوامل فردی: سبک زندگی، شخصیت، تصورات شخصی
- عوامل روانی: انگیزش، ادراک(توجه و تحریف انتخابی)، یادگیری, باورها و عقاید
نوشته های اخیر
- تحویل بار روی عرشه کشتی FOB خرداد 5, 1400
- استراتژی های ارائه یا دریافت تخفیف خرداد 5, 1400
- انواع روش های مبادله مالی در تجارت بین الملل خرداد 5, 1400
- هزینه های گمرکی خرداد 5, 1400
- تعهد ارزی صادرات خرداد 5, 1400
- درخواست مجوز تخصیص ارز خرداد 5, 1400
- قبض انبار خرداد 5, 1400
- واردات در مقابل صادرات//ارز حاصل از صادرات غیر خرداد 5, 1400
اطلاعات بازرگانی
- 1-اخبار و اطلاعیه های جدید (۱۰)
- 2- دانش و مسائل مدیریتی (۱۱)
- 3- مبانی فروش و بازاریابی (۱۸)
- 4-مکاتبات و مذاکرات تجاری (۶)
- 5-اینکوترمز، حمل و نقل ، بیمه و بازرسی (۱۳)
- 6- ثبت سفارشات و مجوز های بازرگانی (۱۵)
- 7-ارز ، نیما و روش های پرداخت بین الملل (۲۳)
- 8-اسناد بازرگانی (۱۲)
- 9-ترخیص کالا و امور گمرکی (۲۵)
- سایر مطالب و منابع مفید (۲۰)
- وبلاگ (۴)